Jak to działa? Kiedy uczyłem się żeglować, często słyszałem od kapitanów: „a, bo to polski jacht, to już tak jest”. Tłumaczono tak uszkodzony sprzęt lub jego brak, śmierdzącą zęzę, ledwo trzymające się kupy żagle, zgniłe koje itd. Kiedy sam zacząłem prowadzić rejsy postanowiłem, że nikt nie będzie mnie oszukiwał na jakości jachtu. Ponieważ spędzamy na nim urlop, ma być przyjemnie. A to oznacza, że wszystko musi być przygotowane na 5 z plusem. Daję Ci słowo, że podczas moich rejsów:
Wtym sezonie planujemy pływy (wg standardu RYA), nowe, rzadko odwiedzane akweny. Chcesz wiedzieć więcej skontaktuj się z nami!
Detale w niewsletterze!
Zapisz się też do newslettera, to dowiesz się natychmiast o nowym rejsie…
Niestety nie mogę Ci zagwarantować, że zrealizujemy pierwotnie planowaną trasę rejsu (dlatego też w opisach znajdziesz różne warianty), ponieważ to, jakie decyzje nawigacyjne podejmiemy zależy od siły i kierunku wiatru oraz stanu morza.
W trakcie moich szkoleń uzyskasz najnowszą dostępną wiedzę. Jako meteorolog mam dostęp do źródeł, których koszt wielokrotnie przekracza koszt kursu, mam też wiedzę pozwalającą przekazać Ci informacje w przystępny sposób. Spodziewaj się dużej ilości ćwiczeń! Jako instruktor staram się stale dokształcać, tak aby przekazywać kursantom najlepsze praktyki żeglarskie. Podstawowym parametrem, o który dbam podczas szkoleń jest jakość, co potwierdzają referencje uczestników.
Na każdym kursie otrzymasz bogate materiały szkoleniowe, a przed szkoleniami nawigacyjnymi możesz zamówić także wysokiej jakości przyrządy nawigacyjne. O każdym uruchomionym kursie informuję najpierw subskrybentów newslettera – oni otrzymują także największa zniżkę, w drugiej kolejności informuję fanów na profilu Geographica Expeditions na FB, po okresie rezerwacji first minute szkolenia mają cenę regularną.
W najbliższym czasie planuję następujące kursy:
Intensywny kurs meteorologii dla żegalrzy
Profesjonalny kurs współpracy z pogodą dla każdego, kto wybiera się na wodę lub w teren. Nauczysz się wszystkiego, co potrzebne aby otrzymać, zinterpretować i wydać własną prognozę pogody. Nowa wersja jest nieco mniej intensywna natomiast zawiera wiecej ćwiczeń!
Terminy:
RYA Yachtmaster Offshore Shorebased
Jeden z najbardziej zaawansowanych kursów nawigacyjnych na świecie. Może dlatego, że wychodzimy z założenia, że nie ma czegoś takiego jak nawigacja dla żeglarzy jest NAWIGACJA. Przygotuj się na 6 dni intensywnego szkolenia przygotowanego przez profesjonalistów dla profesjonalistów. RYA YM Offshore Shorebased odbywa się według programu RYA/MCA doskonalonego przez ponad 50 lat!
Terminy:
RYA Marine Radar – kurs obsługi radaru jachtowego w Warszawie
Kompletny kurs obsługi radaru jachtowego według Royal Yachting Association. Na kursie pracujemy na profesjonalnym symulatorze radaru – każda osoba pracuje na indywidualnym stanowisku symulatora. Kurs zakończony certyfikacją RYA w ramach centrum szkoleniowego Geographica Expeditions.
RYA Short Range Certificate – kurs i egzamin radiooperatora krótkiego zasięgu w Warszawie
Kurs i egzamin z obsługi jachtowego radia bliskiego zasięgu. Certyfikat SRC jest drugim, po patencie żeglarskim, dokumentem niezbędnym do prowadzenia jachtu morskiego. Przynajmniej jeden członek załogi (w praktyce kapitan) musi być certyfikowanym radiooperatorem. Dokument otrzymywany po szkoleniu – Maritime Radio Operator Short Range Certificate wydawany jest przez Royal Yachting Association w imieniu Martime and Coastguard Agency zgodnie z międzynarodową konwencją. Certyfikat SRC RYA jest odpowiednikiem świadectwa radiooperatora SRC wydawanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej w Polsce i tak samo uznawany jest w każdym kraju na świecie. Dokument wydawany jest bezterminowo. Pracujemy na prawdziwych radiach zdobędziesz wiec wszystkie konieczne do zdania egzaminu umiejętności.
Kurs i egzamin na świadectwo Operatora Dalekiego Zasięgu LRC w Warszawie
Kurs w pełni przygotowujący do egzaminu na świadectwo radiowe Operatora Dalekiego Zasięgu. Podczas kursu omówimy wszystkie zagadnienia łączności w niebezpieczeństwie, łączności pilnej, łączności bezpieczeństwa oraz łączności rutynowej według kursu modelowego numer 1.25 International Maritime Organization a tym samym przygotujemy się do egzaminu w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej (pamiętaj, że na egzamin zapisujesz się samodzielnie, w UKE, co najmniej na 14 dni przed wybranym terminem egzaminu). Naszym celem jest nie tylko Twój pozytywny wynik na egzaminie ale przede wszystkim uzyskanie przez Ciebie pełnych kompetencji operatorskich dlatego też każde zagadnienie będziemy ćwiczyć do uzyskania zadowalającego poziomu.
Terminy:
Proponowany ośrodek egzaminacyjny: Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni, ul. Śmidowicza 69
Seminarium Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu
Kurs podczas którego obalimy mity dotyczące postępowania jachtu w sytuacji kolizyjnej z innymi jednostkami. Jak się zachować? Czy na morzu istnieje coś takiego jak pierwszeństwo? Omówimy wszystkie prawidła oraz rozwiążemy ćwiczenia z najbardziej typowymi i najbardziej trudnymi sytuacjami.
Terminy:
Nawigacja elektroniczna
Nawigacja elektroniczna wydaje się bardzo łatwa i intuicyjna – w końcu po coś ludzie wymyślili komputery – jednakże nawet profesjonalistom potrafi ona przysporzyć wielu kłopotów (patrz Vestas Wind). Podczas tego kursu dowiesz się wszystkiego co potrzeba, aby bezpiecznie wykorzystywać wsparcie jakie dają nam narzędzia nawigacji elektronicznej. Pracujemy w małych grupach.
Terminy:
Co zrobić gdy sprawy przybiorą zły obrót? Jak szybko zorientować się w sytuacji na morzu, w górach, na nartach czy za kierownicą? Naucz się najstarszych technik nawigacyjnych – odnajdziesz drogę zawsze i do tego bez wykorzystania jakichkolwiek przyrządów! Naucz się nawigować na podstawie nieba, czytać wodę jak otwartą książkę, korzystać ze wskazówek na lądzie. Dla współczesnego żeglarza uzbrojonego w środki elektroniczne, ten kurs jest na wagę złota. Pozwoli Ci sprawdzić czy wszystkie wskazania przyrządów są prawidłowe i uruchomi orientację sytuacyjną – coś co dla praojców żeglarzy było oczywiste a nam zabrał to GPS.
Terminy:
Zintegrowane szkolenie z bezpieczeństwa Basic Safety Training wg STCW
Kurs zakończony otrzymaniem certyfikatu Basic Safety Training wg. konwencji STCW, dostosowany specjalnie dla żeglarzy. UWAGA to jest pełnowymiarowy kurs według standardu STCW/IMO nie jest to wersja okrojona, a poszerzona o dedykowane żeglarzom wątki. Po ukończeniu kursu możesz wystapić o wydanie książeczki marynarskiej. Wszyscy, którzy myślą o żeglarstwie komercyjnym, certyfikacji w Royal Yachting Association, czy pracy zawodowej w żeglarstwie po prostu MUSZĄ ten kurs odbyć. Renomowany ośrodek szkolenia ratowniczego dołożył wszelkich starań, żeby było to szkolenie pozbawione nonsensów dla żeglarzy.
Terminy:
Manewrowanie jachtem na silniku
Intensywny kurs manewrowy realizowany na ciężkim jachcie o długim kilu, po to by nauczyć się prawidłowo planować manewry i oceniać inercje jachtu. Będziemy pracować nad wszystkimi typami cumowania oraz nam manewrami awaryjnymi. Kurs realizowany w małych grupach co minimalizuje czas stania z odbijaczem, a zapewnia intensywną pracę nad umiejętnościami prowadzenia manewrów na silniku.
Terminy:
Zakazane manewry – wszystko, czego Cię nie nauczyli w manewrowaniu na żaglach
Intensywny kurs manewrowy realizowany wyłącznie pod żaglami. Kurs ma na celu wyrobienie prawidłowych nawyków w manewrach pod żaglami, a także nauczenie tych manewrów, które podczas szkolenia żeglarskiego są pomijane ze względu na przepisy portowe lub zwyczajny brak czasu. Uczą najbardziej doświadczeni instruktorzy żeglarscy z wieloletnią praktyką!
Terminy:
Jeżeli chcesz mieć pewność, że nie przegapisz żadnego ciekawego wydarzenia, możesz się zapisać do newslettera. Wysyłam w nim informacje o rejsach, o kursach i o ciekawych akcjach związanych z żeglarstwem. Dwa najważniejsze punkty polityki prywatności: nie oddam Twojego maila nikomu oraz, nie będę nadużywał Twojej cierpliwości.