O mnie

Michał BrennekNazywam się Michał Brennek i mam nieco odmienny pomysł na żeglowanie… Zwykle to oświadczenie wystarcza, żeby wywołać burzę. Jestem polskim kapitanem jachtowym i brytyjskim Yachtmaster Ocean. Posiadam brytyjskie uprawnienia zawodowe do 200GRT. Na logu ponad trzydzieści tysięcy mil w takich rejonach jak Arktyka czy Północny Atlantyk. Ponieważ w żeglowaniu przeszkadza mi zarządzanie projektami, podchodzę w odmienny sposób do realizacji rejsów i szkoleń. Przykładam szczególną wagę do nawigacji oraz mam bzika na punkcie bezpieczeństwa. Jestem instruktorem RYA w następujących dziedzinach: Yachtmaster Ocean, Navigation, SRC Assessor, Radar. Od 2015 roku jestem także instruktorem International Maritime Organization. Od 2019 roku należę do prestiżowej brytyjskiej asocjacji morskich szkół radioelektronicznych, a od 2021 jestem członkiem Royal Navigation Society gdzie pracuję w Small Crafts Group.

Royal Institute of NavigationNa stałe pracuję w Geographica Expeditions, która zaczynała jako blog a teraz jest firmą. Ponieważ z wykształcenia jestem geografem, a także meteorologiem, Twój urlop pod żaglami na pewno nie będzie nudny! Mam też doświadczenie synoptyczne więc o żeglarskiej meteorologii mogę opowiadać godzinami. Atmosferą zajmuję się jako niezależny naukowiec. Jestem członkiem Royal Meteorological Society. Od 2014 roku pracuję jako synoptyk i router, osłaniając meteorologicznie operacje morskie (głównie zagraniczne). Pisuję o pogodzie w Przekroju, a czasem możesz mnie posłuchać w radio, zobaczyć w TV oraz złapać na webinariach.

Doświadczenie dydaktyczne zdobywałem nie tylko jako instruktor ale także jako nauczyciel akademicki. Ukończyłem dwa kursy trenerskie, a swoje doświadczenie zdobywałem szkoląc w kilku firmach szkoleniowych z sektora IT i Royal Meteorological Societyzarządzania projektami. Jako instruktor RYA co roku przechodzę wraz ze szkołą audyt, a raz na 5 lat odnawiam swoje uprawnienia instruktorskie na kursie instruktorskim. Pracuję także naukowo w Zakładzie Fizyki Atmosfery PAN.

Od początku swojego istnienia firma zajmuje się organizacją specjalistycznych szkoleń żeglarskich. Wszystkie organizowane przeze mnie rejsy są rejsami szkoleniowo – stażowymi. Oznacza to, że podczas rejsu kładziemy największy nacisk na realizację programu kształcenia, a także na Twoją aktywną rolę w prowadzeniu nawigacji. Oznacza to także, że jeżeli szukasz usługi turystycznej, czy też rejsu turystycznego niestety nie mogę Ci pomóc.

Od ponad 10 lat jestem operatorem radiowym. Zaczynałem jako operator SRC, następnie zostałem brytyjskim egzaminatorem z ramienia Royal Yachting Association / Maritime and Coastguard Agency. Kolejne kursy radiowe to General Operators Certifficate wymagany w mojej pracy zawodowej, a następnie zgodny z wymogami armatorskimi operator LRC. Dalsza współpraca z instytucjami brytyjskimi pozwoliła mi poznać specyfikę prac nad regulacjami radiowymi. Po uzyskaniu uprawnień instruktora IMO i wdrożeniu kursu modelowego rozpocząłem także szkolenia w dziedzinie LRC. W szkoleniach radiowych zwracam uwagę nie tylko na przygotowanie do egzaminu ale przede wszystkim na praktykę operatorską – bo to zostaje z nami, a egzamin to tylko chwila. Jestem także licencjonowanym operatorem na paśmie amatorskim. Pracuję czasem emisjami, które nie są już częścią GMDSS, mianowicie telegrafią Morse’a i radiotelexem.

Swoją karierę zaczynałem jako naukowiec zajmujący się środowiskami wysokogórskimi i arktycznymi. Obecnie wracam jak najczęściej w góry, żeby odpocząć od morza na którym pracuję. W górach poruszam się nie tylko na piechotę ale także na nartach skitourowych. Staram się jak najczęściej aktywować szczyty za pomocą radia amatorskiego w programie Summits on the Air (SOTA).

Jestem laureatem konkursu Orły Kształcenia 2019 oraz zwycięzcą edycji 2020, 2021, 2022 i 2023.