Nie ma piękniejszego akwenu niż wrześniowy Bałtyk widziany z pokładu dużego jachtu ekspedycyjnego. Mówię tu o Gedanii na pokładzie której, przeżyliśmy już nie jedną morską przygodę. Solidne 7 dni żeglugi w komfortowych warunkach nawigacyjnych (bogato wyposażona jednostka) i hotelowych da nam szansę na wypływanie 100h wymaganych do stażu kapitańskiego.
Wypłyniemy z Rygi, w której oprócz pięknego zabytkowego, noszącego ślady hanzeatyckie starego miasta zobaczymy tajne sowieckie archiwa kartograficzne (być może zechcesz zakupić mapy Twojego miasta rozpoznane na potrzeby służb specjalnych USSR).
Następnie ruszymy do Ventspils szukać śladów tajnych instalacji radiowych (instalacja VIRAC) i obejrzeć historyczne hanzeatyckie miasteczko o bogatej tradycji morskiej. Kolejnym planowanym portem jest Lipawa z przebogatą historią i cudownymi plażami. Do tego odrobina nautycznej historii i piękna ortodoksyjna katedra morska św. Mikołaja.
Na zakończenie ruszymy w kierunku Kłajpedy dawnego lenna Korony Polskiej, które przechodząc w swojej bogatej historii z rąk do rąk (Krzyżacy, Szwecja, Prusy, a nawet Francja, Rosja) uzyskało wyjątkowy czar. Zerkniemy na początek mierzei Kurońskiej niezwykle bogatej przyrodniczo i krajobrazowo.
Rejs zakończymy w jednym z portów Trójmiasta (Gdynia – jeżeli warunki pozwolą lub Gdańsk).
Szkolenie
Podczas rejsu będziemy się intensywnie szkolić. W programie między innymi nawigacja klasyczna (choć jak szybko się dowiecie nie ma czegoś takiego), nawigacja elektroniczna, MPZZM, wykorzystanie Radaru, praca radiooperatora (także dalekiego zasięgu). Jeżeli jest taki element wiedzy nautycznej z którego kulejesz będzie okazja się doszkolić pod okiem doświadczonego instruktora RYA/IMO.
Termin i cena
16.09.20-19 Ryga godzina 1200 – 24.09.2019 Trójmiasto godzina 1200
Cena obejmuje miejsce na jachcie, szkolenia, ubezpieczenie. Płatności: 1350zł (płatne od razu po zapisie).
Składki i kaucje: na burcie pobierana jest składka na wyżywienie (które przygotowujemy sami ze świeżych produktów w pełni wyposażonym kambuzie), paliwo oraz opłaty portowe w wysokości około 550zł rozliczana po zakończeniu rejsu oraz kaucja zwrotna po zakończeniu rejsu w wysokości 50eur lub 200zł.
Rejs prowadzi
Kpt. Michał Brennek, K.J., Yachtmaster Ocean Commercially Endorsed, instruktor Royal Yachting Association, International Maritime Organization i PZŻ. Do dyspozycji załoga ma także wykwalifikowanego Bosmana/Mechanika.
Zapisy