Gedania, zwana pieszczotliwie Małym Stateczkiem Żaglowym (może i mały ale za to wariat), to 23 – metrowy, 60 – tonowy szkuner sztakslowy z zacięciem ekspedycyjnym. Na jego pokładzie odbędziesz kapitański rejs stażowy (wymagane 100+ godzin na jachcie powyżej 20m), ale jednocześnie nauczysz się wielu umiejętności i procedur przydatnych na mniejszych jednostkach. To duży statek ale na tyle duży, że podczas rejsu jesteś w stanie go dobrze poznać i kompetentnie obsługiwać. Na pokładzie Gedanii odbywamy rejsy szkoleniowe, a więc oprócz pływania będziemy się intensywnie szkolić. Jaki mam pomysł na rejs szkoleniowy, przeczytasz na blogu.
Gedania oprócz świetnego wyposażenia nawigacyjnego, ma także bardzo wygodne warunki „hotelowe”. Śpimy w 3 lub 4 osobowych kajutach. Przestronne koje wyposażone w sztorm deski pozwalają się wygodnie wyciągnąć(do dyspozycji koc i poduszka, ale ja zabieram prześcieradło i śpiwór). Co w dzisiejszych czasach najważniejsze, każda koja ma dostęp do instalacji 230V, a gniazdka są wyposażone również w wejścia USB. Do dyspozycji załogi są 4 prysznice i 3 toalety. Gotujemy sobie sami (i zmywamy), według grafiku wacht, w świetnie wyposażonym kambuzie (piekarnik, mikser to chyba standard, także jeżeli chcesz coś zabrać na rejs to polecam ulubiony kubek termiczny). Posiłki planujemy również sami, i przygotowujemy je ze świeżych produktów – pozwala nam to także nakarmić wegetarian, wegan, jaroszy – jednakże statystyki wskazują, że tofu jest dużo mnie popularne od boczku, jeżeli wiec nie jadasz mięsa daj znać najwcześniej jak się da, żebyśmy mogli wszystko zaplanować.
W tym roku ruszamy w regaty the Tall Ship Races i będzie to rejs szkoleniowy dla młodzieży (połowa załogi musi być w wieku 15 – 25 lat). Płyniemy oczywiście na Gedanii. Drugi planowany rejs ze Stavanger przez Morze Północne, Cieśniny Duńskie do Gdyni. Naszym podstawowym celem jest wypływanie ponad 100 godzin wymaganych na wyższe stopnie żeglarskie. Drugim, nie mniej ważnym celem jest szkolenie. A Gedania jest świetnie wyposażoną jednostką. W planach mamy MPZZM, Radar, AIS, Nawigację elektroniczną, Nawigację terestryczną, Nawigację na wodach pływowych (bo w Norwegii będziemy pływać w takich miejscach, gdzie i skok i prądy są już poważne), Radio (w tym dalekiego zasięgu). Staramy się, żebyście mogli odetchnąć na lądzie w jakimś ciekawym miejscu ale to są rejsy głównie szkoleniowe i głównie stażowe, więc szykujcie się na dużo pływania i dużo nauki.
W tym roku planujemy następujące rejsy na Gedanii:
Złap ostatnie miejsca na Tall Ship Races na pokładzie Gedanii! Dlaczego@na Gedanii bo tu uzyskasz takie umiejętności które przeniesiesz na czarterowe łódki. Z jednej strony to jacht powyżej 24m (tak właśnie 100h żeglugi) a z drugiej to szkuner sztakslowy więc nauka nie pójdzie w las. W cenie transport do Tallina i 30h intensywnego szkolenia nawigacyjnego w metodyce RYA/MCA. Poczytaj i się zapisz https://geographica.pl/ttsr2024 . . . . . #boat #boating #boatlife #boats #luxuryyacht #megayacht #ocean #sail #sailboat #sailing #sailingadventure #sailingboat #sailinginstagram #sailinglife #sailinglovers #sailingphotography #sailingyacht #superyacht #yacht #yachtdesign #yachting #yachtinglife #yachtinglifestyle #yachtlife #yachtlifestyle #yachtworld #żeglarstwo #żeglarstwojachtowe #mszgedania
Złap ostatnie miejsca na Tall Ship Races na pokładzie Gedanii! Dlaczego@na Gedanii bo tu uzyskasz takie umiejętności które przeniesiesz na czarterowe łódki. Z jednej strony to jacht powyżej 24m (tak właśnie 100h żeglugi) a z drugiej to szkuner sztakslowy więc nauka nie pójdzie w las. W cenie transport do Tallina i 30h intensywnego szkolenia nawigacyjnego w metodyce RYA/MCA. Poczytaj i się zapisz https://geographica.pl/ttsr2024 . . . . . #boat #boating #boatlife #boats #luxuryyacht #megayacht #ocean #sail #sailboat #sailing #sailingadventure #sailingboat #sailinginstagram #sailinglife #sailinglovers #sailingphotography #sailingyacht #superyacht #yacht #yachtdesign #yachting #yachtinglife #yachtinglifestyle #yachtlife #yachtlifestyle #yachtworld #żeglarstwo #żeglarstwojachtowe #mszgedania...
3
0
Złap ostatnie miejsca na Tall Ship Races na pokładzie Gedanii! Dlaczego@na Gedanii bo tu uzyskasz takie umiejętności które przeniesiesz na czarterowe łódki. Z jednej strony to jacht powyżej 24m (tak właśnie 100h żeglugi) a z drugiej to szkuner sztakslowy więc nauka nie pójdzie w las. W cenie transport do Tallina i 30h intensywnego szkolenia nawigacyjnego w metodyce RYA/MCA. Poczytaj i się zapisz https://geographica.pl/ttsr2024 . . . . . #boat #boating #boatlife #boats #luxuryyacht #megayacht #ocean #sail #sailboat #sailing #sailingadventure #sailingboat #sailinginstagram #sailinglife #sailinglovers #sailingphotography #sailingyacht #superyacht #yacht #yachtdesign #yachting #yachtinglife #yachtinglifestyle #yachtlife #yachtlifestyle #yachtworld #żeglarstwo #żeglarstwojachtowe #mszgedania
Złap ostatnie miejsca na Tall Ship Races na pokładzie Gedanii! Dlaczego@na Gedanii bo tu uzyskasz takie umiejętności które przeniesiesz na czarterowe łódki. Z jednej strony to jacht powyżej 24m (tak właśnie 100h żeglugi) a z drugiej to szkuner sztakslowy więc nauka nie pójdzie w las. W cenie transport do Tallina i 30h intensywnego szkolenia nawigacyjnego w metodyce RYA/MCA. Poczytaj i się zapisz https://geographica.pl/ttsr2024 . . . . . #boat #boating #boatlife #boats #luxuryyacht #megayacht #ocean #sail #sailboat #sailing #sailingadventure #sailingboat #sailinginstagram #sailinglife #sailinglovers #sailingphotography #sailingyacht #superyacht #yacht #yachtdesign #yachting #yachtinglife #yachtinglifestyle #yachtlife #yachtlifestyle #yachtworld #żeglarstwo #żeglarstwojachtowe #mszgedania...
20
0
Ahoj żeglarze i obserwatorzy. Żegnam się z Małym Stateczkiem Żaglowym. 29 lutego 2024 był ostatnim dniem, kiedy byłem na pokładzie. Idę dalej, swoją drogą i na własnych warunkach. 8 lat poświęciłem "Gedanii", tysiące mil za rufą, rejsy po Bałtyku, Morzu Północnym, Norwegia, Szwecja, Alandy, Szkocja, Kanał Kaledoński, Szetlandy, Orkady, Lofoty... Przez cały ten czas statkiem opiekowałem się najlepiej jak mogłem. Czas na nowe wyzwanie. Kiedy, jak nie teraz? Będą nowe rejsy, nowe miejsca, kolejne bezpiecznie przepłynięte mile.
Profil MSŻ Gedania na Instagramie staje się profilem archiwalnym. Może się tutaj czasem coś pojawi, ale będą to relacje historyczne, z mojej perspektywy.
Ahoj żeglarze i obserwatorzy. Żegnam się z Małym Stateczkiem Żaglowym. 29 lutego 2024 był ostatnim dniem, kiedy byłem na pokładzie. Idę dalej, swoją drogą i na własnych warunkach. 8 lat poświęciłem "Gedanii", tysiące mil za rufą, rejsy po Bałtyku, Morzu Północnym, Norwegia, Szwecja, Alandy, Szkocja, Kanał Kaledoński, Szetlandy, Orkady, Lofoty... Przez cały ten czas statkiem opiekowałem się najlepiej jak mogłem. Czas na nowe wyzwanie. Kiedy, jak nie teraz? Będą nowe rejsy, nowe miejsca, kolejne bezpiecznie przepłynięte mile.
Profil MSŻ Gedania na Instagramie staje się profilem archiwalnym. Może się tutaj czasem coś pojawi, ale będą to relacje historyczne, z mojej perspektywy.
Ahoj żeglarze i obserwatorzy. Żegnam się z Małym Stateczkiem Żaglowym. 29 lutego 2024 był ostatnim dniem, kiedy byłem na pokładzie. Idę dalej, swoją drogą i na własnych warunkach. 8 lat poświęciłem "Gedanii", tysiące mil za rufą, rejsy po Bałtyku, Morzu Północnym, Norwegia, Szwecja, Alandy, Szkocja, Kanał Kaledoński, Szetlandy, Orkady, Lofoty... Przez cały ten czas statkiem opiekowałem się najlepiej jak mogłem. Czas na nowe wyzwanie. Kiedy, jak nie teraz? Będą nowe rejsy, nowe miejsca, kolejne bezpiecznie przepłynięte mile.
Profil MSŻ Gedania na Instagramie staje się profilem archiwalnym. Może się tutaj czasem coś pojawi, ale będą to relacje historyczne, z mojej perspektywy.
Ahoj żeglarze i obserwatorzy. Żegnam się z Małym Stateczkiem Żaglowym. 29 lutego 2024 był ostatnim dniem, kiedy byłem na pokładzie. Idę dalej, swoją drogą i na własnych warunkach. 8 lat poświęciłem "Gedanii", tysiące mil za rufą, rejsy po Bałtyku, Morzu Północnym, Norwegia, Szwecja, Alandy, Szkocja, Kanał Kaledoński, Szetlandy, Orkady, Lofoty... Przez cały ten czas statkiem opiekowałem się najlepiej jak mogłem. Czas na nowe wyzwanie. Kiedy, jak nie teraz? Będą nowe rejsy, nowe miejsca, kolejne bezpiecznie przepłynięte mile.
Profil MSŻ Gedania na Instagramie staje się profilem archiwalnym. Może się tutaj czasem coś pojawi, ale będą to relacje historyczne, z mojej perspektywy.
Zima, do sezonu jeszcze chwila. Przeglądając internet i znany portal zakupowy znalazłem taką pamiątkę 😀⛵ Medal wydany z okazji wyprawy Kapitana Dariusza Boguckiego do obu Ameryk. Pierwotnie miała to być wyprawa dookoła obu Ameryk, jednak kanadyjskie władze nie wydały zgody na wejście jachtu na wody terytorialne pod pretekstem rzekomych problemów z ewentualną koniecznością akcji ratowniczej gdyby coś się wydarzyło. Co ciekawe, dwa lata później nie robili takich problemów gdy belgijski żeglarz Willy de Roos SAMOTNIE przeszedł North-West Passage. Kapitan Bogucki wyruszył z Gdańska 03 lipca 1975. Późno jak na plan przejscia przez NW Passage. Podjął decyzję o żegludze tak daleko jak się da licząc na to, że jak już pojawi się na kanadyjskich wodach dostanie zgodę na dalszą żeglugę. Dotarł do Resolute i tam musiał zawrócić gdyż Kanadyjczycy zdania nie zmienili. Odwrót nie oznacza porażki. Kapitan Bogucki podejmuje decyzję o żegludze do Thule na Grenlandii, gdzie jest pierwszym jachtem żaglowym. 76*33`N 068*53`W Cd. historii w komentarzach
Załoga "Gedanii" podczas wyprawy: Dariusz Bogucki - Kapitan Ludwik Balcer - I oficer, ekologia Jerzy Jaszczuk - II oficer, żagle i liny Zdzisław Rawicki - III oficer, maszyna Wojciech Wierzbicki - IV oficer, radio Edward Zimmermann - załoga, zaopatrzenie Eugeniusz Moczydłowski - załoga Marian Wasilewski - załoga Andrzej Puto - załoga
Zima, do sezonu jeszcze chwila. Przeglądając internet i znany portal zakupowy znalazłem taką pamiątkę 😀⛵ Medal wydany z okazji wyprawy Kapitana Dariusza Boguckiego do obu Ameryk. Pierwotnie miała to być wyprawa dookoła obu Ameryk, jednak kanadyjskie władze nie wydały zgody na wejście jachtu na wody terytorialne pod pretekstem rzekomych problemów z ewentualną koniecznością akcji ratowniczej gdyby coś się wydarzyło. Co ciekawe, dwa lata później nie robili takich problemów gdy belgijski żeglarz Willy de Roos SAMOTNIE przeszedł North-West Passage. Kapitan Bogucki wyruszył z Gdańska 03 lipca 1975. Późno jak na plan przejscia przez NW Passage. Podjął decyzję o żegludze tak daleko jak się da licząc na to, że jak już pojawi się na kanadyjskich wodach dostanie zgodę na dalszą żeglugę. Dotarł do Resolute i tam musiał zawrócić gdyż Kanadyjczycy zdania nie zmienili. Odwrót nie oznacza porażki. Kapitan Bogucki podejmuje decyzję o żegludze do Thule na Grenlandii, gdzie jest pierwszym jachtem żaglowym. 76*33`N 068*53`W Cd. historii w komentarzach
Załoga "Gedanii" podczas wyprawy: Dariusz Bogucki - Kapitan Ludwik Balcer - I oficer, ekologia Jerzy Jaszczuk - II oficer, żagle i liny Zdzisław Rawicki - III oficer, maszyna Wojciech Wierzbicki - IV oficer, radio Edward Zimmermann - załoga, zaopatrzenie Eugeniusz Moczydłowski - załoga Marian Wasilewski - załoga Andrzej Puto - załoga