Gedania – staż 100h na jachcie powyżej 20m ed. 2019

Gedania rejs 100h na jachcie powyżej 20m staż kapitański

Gedania to wspaniały, duży (powyżej 20m), stalowy jacht ekspedycyjny. Zapewnia doskonałe warunki hotelowe i jest świetną jednostką na majowe, czy wrześniowe eskapady po Bałtyku. Jakość jednostki docenią zarówno osoby stawiające pierwsze kroki na morzu jak i doświadczeni żeglarze. Na zdjęciu powyżej wracamy z Kopenhagi do portu macierzystego w 2018 roku. Gedania to jednostka na której możesz odbyć staż na dużym jachcie ale jednocześnie kameralna. Ma za sobą bogatą historię, o której na pewno nasłuchasz się podczas rejsu.

W tym roku płyniemy aż 13 dni, a więc wypływamy ponad 100h, mamy szansę na bogaty turystycznie program, atrakcje radiowe, radarowe i dużo szkolenia. Jeżeli uda się szybko zamknąć listę może dam się namówić na obserwacje astronawigacyjne i pracę z sekstantem

Gedania staż do KJ 100h na jachcie powyżej 20m długości
Spotkania w Helu. Stoimy i czekamy na lepszą pogodę (wrzesień 2018)

Ramowy plan rejsu – 100h na jachcie powyżej 20m LOA

Ruszymy z Gdyni (dojazd we własnym zakresie) i w zależności jak się ułoży pogoda odwiedzimy kilka portów Bałtyku, z priorytetem na wypływanie 100h, by wreszcie wrócić do Gdyni gdzie zakończymy rejs. Jeżeli pogoda pozwoli chciałbym odwiedzić Wybrzeże Szwecji, Bornholm, Kopenhagę i szwedzkie porty Bałtyku w zależności od przeważającego kierunku wiatru. Jak zawsze ostatnią noc spędzimy najprawdopodobniej w Helu. Planujemy także udział w Wyborach do Europarlamentu proszę więc uzbroić się w stosowne dokumenty do głosowania poza miejscem zamieszkania.

Pamiętaj! Według rozporządzenia liczy się staż ponad 100h wykonany w ciągu jednego rejsu (to jest nowe obostrzenie – i nie chcę tu dyskutować jego sensowności – ale tylko na podstawie opinii z jednego rejsu ponad 100h są wydawane patenty KJ).

Szkolenie

Podczas rejsu będzie okazja do szkolenia w ramach stażu kapitańskiego pod okiem instruktora RYA/IMO. Będziemy doskonalić umiejętności meteorologiczne, radarowe oraz radiowe (w tym radio HF!). Omówimy szczegółowo Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu. Zażyjemy także trochę turystyki. Ze względu na długość rejsu celujemy w wypływanie ponad 100h na dużym jachcie wymaganych do stażu kapitańskiego. Każdego dnia realizowany będzie program szkoleniowy, a nastepnie podczas wachty będziemy ćwiczyć to, co omówiliśmy.

Poniżej lista zagadnień jakie będziemy przerabiać:
1. Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu i to zarówno w części odpowiadającej na pytanie „co jacht może, a co musi” jak i tej „co to za światła widać”. Będziemy obalać mity. Będziemy rozmawiać o konkretnych przypadkach i zastanawiać się co zrobilibyśmy my i co mówią o tym Przepisy.
2. Nawigacja, nawigacja i jeszcze raz nawigacja. Zaczniemy od tego jak prowadzić nawigację na mapie papierowej. Po co ona w ogóle jest w dzisiejszych elektronicznych czasach. Nauczymy się weryfikować wskazania innych pomocy nawigacyjnych. Omówimy sobie wreszcie z jakich pomocy nawigacyjnych możemy korzystać. Powiemy także o tym, co nowego się szykuje w pomocach nawigacyjnych w ciągu najbliższych lat – a jest tego sporo, od pomocy radionawigacyjnych po technologie augmented reality i sztuczną inteligencję. Omówimy także obowiązki nawigatora wynikające z wykorzystania elektronicznych pomocy nawigacyjnych. Będziemy szczegółowo rozpatrywać błędy jakie mogą się pojawić w nawigacji elektronicznej. Porozmawiamy także o obowiązkowym planowaniu podróży morskiej. Mało? A jest tego jeszcze więcej…
3. Pływy ich przyczyny i skutki dla nawigacji. Wreszcie sposoby bezstresowego obliczania wysokości wody czy prędkości i kierunku prądu. Choć pływamy po Bałtyku wierzę, że jest to ostatnia szansa dla kandydatów na KJ żeby zweryfikowali swoja wiedzę.
4. Łączność – to temat w którym króluje bardzo dużo mitów. Omówimy wady i zalety poszczególnych środków łączności. Przypomnimy sobie procedury i sztukę operatorską. Poznamy wreszcie jak działa system łączności morskiej w różnych krajach.
5. Ratownictwo – to nie tylko alarmy ćwiczebne ale te wszystkie zagadnienia, na które skipper powinien zwrócić uwagę a zwykle one umykają. Będziemy rozmawiać o współpracy ze służbami SAR i o tym w jaki sposób mądrze korzystać z systemu ratowniczego.
6. Meteorologia i nawigacja meteorologiczna – będziemy w praktyce omawiać sytuację synoptyczną w kolejne dni, zarówno z wykorzystaniem danych synoptycznych, jak i modeli numerycznych i zdjęć satelitarnych. Zapoznacie się z tajnikami GRIBów oraz „ludzkich” prognoz pogody. Będziemy wreszcie rozmawiać o nawigacji meteorologicznej i najważniejszych sposobach „radzenia” sobie z typowymi układami synoptycznymi
7. Radar – coraz rzadziej spotykacie jachty bez radaru a ta fantastyczna pomoc nawigacyjna niełatwo odsłania swoje tajemnice. Zapoznamy się z zasadami ustawiania radaru, typami obrazowań radarowych, nakresami radarowymi i wreszcie regulacjami dotyczącymi nawigacji radarowej. Zapoznamy się z najbardziej typowymi sytuacjami kolizyjnymi, do których doszło pomimo wykorzystania radaru.
8. AIS – wydaje się najbardziej intuicyjną pomocą nawigacyjną. Co mogłoby pójść źle? Wbrew pozorom ta pomoc nawigacyjna ma kilka sekretów, które mogą wyprowadzić nas na manowce. Zapoznamy się z nietypowymi możliwościami jakie daje nam AIS.
9. Navionics? iSailor? Garmin? Czym różnią się mapy wektorowe od profesjonalnych map elektronicznych i jak je bezpiecznie wykorzystać? Jak przygotować własne pomoce nawigacyjne (a dużo się da!)? Co takiego czyni ECDIS wyjątkowym systemem? Czy warto wreszcie korzystać z pomocy elektronicznych na tablecie czy telefonie i jak to robić dobrze?

Chcesz zapytać o rejs lub szkolenie realizowane w trakcie rejsu koniecznie zadzwoń: +48 502 92 99 92

Cena rejsu 2450 1850 złotych plus składka około 550 złotych na wyżywienie i opłaty portowe i paliwo rozliczana po zakończeniu rejsu. Swoje zainteresowanie należy potwierdzić wypełniając formularz poniżej i wpłacając już całą kwotę, kwota składki zostanie pobrana i rozliczona na pokładzie. Możesz tez popłynąc na krótsze odcinki – patrz detale poniżej

Jeżeli chcesz możesz płynąć tylko przez tydzień (wymiana załogi w Kopenhadze 24.05) proszę wtedy o kontakt: +48502929992

Termin: 17 – 30.05.2019 (17-24.05.2019 i 24-30.05.2019)
Ramowa trasa rejsu: 17.05.2019 Gdynia – porty Bałtyku (kierunek w zależności od pogody) Kopenhaga 24.05.2019
24.05.2019 Kopenhaga – porty Bałtyku – Gdynia 30.05.2019.
Dojazd i powrót: We własnym zakresie

1

Wysyłając ten formularz rezerwujesz 1 miejsce na rejsie Gedanią na trasie Gdynia - porty bałtyku - Gdynia.

Rejestrując się na rejs, poprzez przysłanie przycisku "Wyslij formularz", wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych do celów realizacji zamówienia. W tym do celów stworzenia listy załogi wymaganej odrębnymi przepisami prawa. Administratorem danych osobowych jest Geographica Expeditions Michał Brennek z siedzibą w Warszawie przy ul Szanajcy 18a/34, 03-481 Warszawa, NIP 113-212-04-63.

Rejestrując się na rejs, poprzez przysłanie przycisku "Wyslij formularz", oświadczasz, że znasz i akceptujesz regulamin szkoleń oraz politykę prywatności.

Wysyłając niniejszy formularz składasz oświadczenie woli, co jest jednoznaczne z zawarciem umowy drogą elektroniczną.

keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right