Gedania

Gedania, zwana pieszczotliwie Małym Stateczkiem Żaglowym (może i mały ale za to wariat), to 23 – metrowy, 60 – tonowy szkuner sztakslowy z zacięciem ekspedycyjnym. Na jego pokładzie odbędziesz kapitański rejs stażowy (wymagane 100+ godzin na jachcie powyżej 20m), ale jednocześnie nauczysz się wielu umiejętności i procedur przydatnych na mniejszych jednostkach. To duży statek ale na tyle duży, że podczas rejsu jesteś w stanie go dobrze poznać i kompetentnie obsługiwać. Na pokładzie Gedanii odbywamy rejsy szkoleniowe, a więc oprócz pływania będziemy się intensywnie szkolić. Jaki mam pomysł na rejs szkoleniowy, przeczytasz na blogu.

Gedania oprócz świetnego wyposażenia nawigacyjnego, ma także bardzo wygodne warunki „hotelowe”. Śpimy w 3 lub 4 osobowych kajutach. Przestronne koje wyposażone w sztorm deski pozwalają się wygodnie wyciągnąć(do dyspozycji koc i poduszka, ale ja zabieram prześcieradło i śpiwór). Co w dzisiejszych czasach najważniejsze, każda koja ma dostęp do instalacji 230V, a gniazdka są wyposażone również w wejścia USB. Do dyspozycji załogi są 4 prysznice i 3 toalety. Gotujemy sobie sami (i zmywamy), według grafiku wacht, w świetnie wyposażonym kambuzie (piekarnik, mikser to chyba standard, także jeżeli chcesz coś zabrać na rejs to polecam ulubiony kubek termiczny). Posiłki planujemy również sami, i przygotowujemy je ze świeżych produktów – pozwala nam to także nakarmić wegetarian, wegan, jaroszy – jednakże statystyki wskazują, że tofu jest dużo mnie popularne od boczku, jeżeli wiec nie jadasz mięsa daj znać najwcześniej jak się da, żebyśmy mogli wszystko zaplanować.

Niestety również w tym roku wiele dalszych rejsów stanęło pod znakiem zapytania – jednakże na Gedanii rejsy się odbywają. W tym roku ruszamy z, i wracamy do Gdyni. W zasięgu oprócz portów Polskiego Wybrzeża mamy: Niemcy (Sassnitz, Peenemunde), Szwecję (Karlskrona, Kalmar, Visby), Danię (Bornholm, a w dłuższych rejsach Kopenhagę), Łotwę (Lipawa), Estonię (Tallinn) czy nawet Finlandię (Helsinki). Oczywiście trasę wybierzemy w zależności od warunków hydro-meteorologicznych. Naszym podstawowym celem jest wypływanie ponad 100 godzin wymaganych na wyższe stopnie żeglarskie. Drugim, nie mniej ważnym celem jest szkolenie. A Gedania jest świetnie wyposażoną jednostką. W planach mamy MPZZM, Radar, AIS, Nawigację elektroniczną, Nawigację terestryczną, Nawigację na wodach pływowych (oczywiście liczymy zadania nawigacyjne bo o pływ większy niż 7cm na Bałtyku trudno), Radio (w tym dalekiego zasięgu). Staramy się, żebyście mogli odetchnąć na lądzie w jakimś ciekawym miejscu ale to są rejsy głównie szkoleniowe i głównie stażowe, więc szykujcie się na dużo pływania i dużo nauki.

W roku planujemy następujące rejsy na Gedanii:

Masz pytania? Pisz lub dzwoń: michal@geographica.pl, +48502929992