Czy może być lepszy jacht do uzyskania wymaganych przepisami 100h na jachcie powyżej 20m niż Gedania? Według mnie nie może. Nie martw się mam na to argumenty! Po pierwsze jest to jednostka doskonale wyposażona nawigacyjnie – i nie są to obiekty „muzealne” – ze wszystkiego się szkolimy, wszystkiego możecie używać. Po drugie, dzięki temu, że jest to szkuner nauczysz się bardzo dużo rzeczy przydatnych na dużych jednostkach czarterowych. Po trzecie jest to statek duży ale na tyle, żeby dało się nauczyć obsługi jednostki w tydzień. No i wreszcie super warunki hotelowe – które są o tyle ważne, że jeżeli chcesz zrobić 100h w tydzień, to będzie dużo pływania, a dużo pływania oznacza potrzebę sensownego wypoczynku. Dlatego właśnie Gedania.
Złap ostatnie miejsca na Tall Ship Races na pokładzie Gedanii! Dlaczego@na Gedanii bo tu uzyskasz takie umiejętności które przeniesiesz na czarterowe łódki. Z jednej strony to jacht powyżej 24m (tak właśnie 100h żeglugi) a z drugiej to szkuner sztakslowy więc nauka nie pójdzie w las. W cenie transport do Tallina i 30h intensywnego szkolenia nawigacyjnego w metodyce RYA/MCA. Poczytaj i się zapisz https://geographica.pl/ttsr2024 . . . . . #boat #boating #boatlife #boats #luxuryyacht #megayacht #ocean #sail #sailboat #sailing #sailingadventure #sailingboat #sailinginstagram #sailinglife #sailinglovers #sailingphotography #sailingyacht #superyacht #yacht #yachtdesign #yachting #yachtinglife #yachtinglifestyle #yachtlife #yachtlifestyle #yachtworld #żeglarstwo #żeglarstwojachtowe #mszgedania
Złap ostatnie miejsca na Tall Ship Races na pokładzie Gedanii! Dlaczego@na Gedanii bo tu uzyskasz takie umiejętności które przeniesiesz na czarterowe łódki. Z jednej strony to jacht powyżej 24m (tak właśnie 100h żeglugi) a z drugiej to szkuner sztakslowy więc nauka nie pójdzie w las. W cenie transport do Tallina i 30h intensywnego szkolenia nawigacyjnego w metodyce RYA/MCA. Poczytaj i się zapisz https://geographica.pl/ttsr2024 . . . . . #boat #boating #boatlife #boats #luxuryyacht #megayacht #ocean #sail #sailboat #sailing #sailingadventure #sailingboat #sailinginstagram #sailinglife #sailinglovers #sailingphotography #sailingyacht #superyacht #yacht #yachtdesign #yachting #yachtinglife #yachtinglifestyle #yachtlife #yachtlifestyle #yachtworld #żeglarstwo #żeglarstwojachtowe #mszgedania...
3
0
Złap ostatnie miejsca na Tall Ship Races na pokładzie Gedanii! Dlaczego@na Gedanii bo tu uzyskasz takie umiejętności które przeniesiesz na czarterowe łódki. Z jednej strony to jacht powyżej 24m (tak właśnie 100h żeglugi) a z drugiej to szkuner sztakslowy więc nauka nie pójdzie w las. W cenie transport do Tallina i 30h intensywnego szkolenia nawigacyjnego w metodyce RYA/MCA. Poczytaj i się zapisz https://geographica.pl/ttsr2024 . . . . . #boat #boating #boatlife #boats #luxuryyacht #megayacht #ocean #sail #sailboat #sailing #sailingadventure #sailingboat #sailinginstagram #sailinglife #sailinglovers #sailingphotography #sailingyacht #superyacht #yacht #yachtdesign #yachting #yachtinglife #yachtinglifestyle #yachtlife #yachtlifestyle #yachtworld #żeglarstwo #żeglarstwojachtowe #mszgedania
Złap ostatnie miejsca na Tall Ship Races na pokładzie Gedanii! Dlaczego@na Gedanii bo tu uzyskasz takie umiejętności które przeniesiesz na czarterowe łódki. Z jednej strony to jacht powyżej 24m (tak właśnie 100h żeglugi) a z drugiej to szkuner sztakslowy więc nauka nie pójdzie w las. W cenie transport do Tallina i 30h intensywnego szkolenia nawigacyjnego w metodyce RYA/MCA. Poczytaj i się zapisz https://geographica.pl/ttsr2024 . . . . . #boat #boating #boatlife #boats #luxuryyacht #megayacht #ocean #sail #sailboat #sailing #sailingadventure #sailingboat #sailinginstagram #sailinglife #sailinglovers #sailingphotography #sailingyacht #superyacht #yacht #yachtdesign #yachting #yachtinglife #yachtinglifestyle #yachtlife #yachtlifestyle #yachtworld #żeglarstwo #żeglarstwojachtowe #mszgedania...
20
0
Ahoj żeglarze i obserwatorzy. Żegnam się z Małym Stateczkiem Żaglowym. 29 lutego 2024 był ostatnim dniem, kiedy byłem na pokładzie. Idę dalej, swoją drogą i na własnych warunkach. 8 lat poświęciłem "Gedanii", tysiące mil za rufą, rejsy po Bałtyku, Morzu Północnym, Norwegia, Szwecja, Alandy, Szkocja, Kanał Kaledoński, Szetlandy, Orkady, Lofoty... Przez cały ten czas statkiem opiekowałem się najlepiej jak mogłem. Czas na nowe wyzwanie. Kiedy, jak nie teraz? Będą nowe rejsy, nowe miejsca, kolejne bezpiecznie przepłynięte mile.
Profil MSŻ Gedania na Instagramie staje się profilem archiwalnym. Może się tutaj czasem coś pojawi, ale będą to relacje historyczne, z mojej perspektywy.
Ahoj żeglarze i obserwatorzy. Żegnam się z Małym Stateczkiem Żaglowym. 29 lutego 2024 był ostatnim dniem, kiedy byłem na pokładzie. Idę dalej, swoją drogą i na własnych warunkach. 8 lat poświęciłem "Gedanii", tysiące mil za rufą, rejsy po Bałtyku, Morzu Północnym, Norwegia, Szwecja, Alandy, Szkocja, Kanał Kaledoński, Szetlandy, Orkady, Lofoty... Przez cały ten czas statkiem opiekowałem się najlepiej jak mogłem. Czas na nowe wyzwanie. Kiedy, jak nie teraz? Będą nowe rejsy, nowe miejsca, kolejne bezpiecznie przepłynięte mile.
Profil MSŻ Gedania na Instagramie staje się profilem archiwalnym. Może się tutaj czasem coś pojawi, ale będą to relacje historyczne, z mojej perspektywy.
Ahoj żeglarze i obserwatorzy. Żegnam się z Małym Stateczkiem Żaglowym. 29 lutego 2024 był ostatnim dniem, kiedy byłem na pokładzie. Idę dalej, swoją drogą i na własnych warunkach. 8 lat poświęciłem "Gedanii", tysiące mil za rufą, rejsy po Bałtyku, Morzu Północnym, Norwegia, Szwecja, Alandy, Szkocja, Kanał Kaledoński, Szetlandy, Orkady, Lofoty... Przez cały ten czas statkiem opiekowałem się najlepiej jak mogłem. Czas na nowe wyzwanie. Kiedy, jak nie teraz? Będą nowe rejsy, nowe miejsca, kolejne bezpiecznie przepłynięte mile.
Profil MSŻ Gedania na Instagramie staje się profilem archiwalnym. Może się tutaj czasem coś pojawi, ale będą to relacje historyczne, z mojej perspektywy.
Ahoj żeglarze i obserwatorzy. Żegnam się z Małym Stateczkiem Żaglowym. 29 lutego 2024 był ostatnim dniem, kiedy byłem na pokładzie. Idę dalej, swoją drogą i na własnych warunkach. 8 lat poświęciłem "Gedanii", tysiące mil za rufą, rejsy po Bałtyku, Morzu Północnym, Norwegia, Szwecja, Alandy, Szkocja, Kanał Kaledoński, Szetlandy, Orkady, Lofoty... Przez cały ten czas statkiem opiekowałem się najlepiej jak mogłem. Czas na nowe wyzwanie. Kiedy, jak nie teraz? Będą nowe rejsy, nowe miejsca, kolejne bezpiecznie przepłynięte mile.
Profil MSŻ Gedania na Instagramie staje się profilem archiwalnym. Może się tutaj czasem coś pojawi, ale będą to relacje historyczne, z mojej perspektywy.
Zima, do sezonu jeszcze chwila. Przeglądając internet i znany portal zakupowy znalazłem taką pamiątkę 😀⛵ Medal wydany z okazji wyprawy Kapitana Dariusza Boguckiego do obu Ameryk. Pierwotnie miała to być wyprawa dookoła obu Ameryk, jednak kanadyjskie władze nie wydały zgody na wejście jachtu na wody terytorialne pod pretekstem rzekomych problemów z ewentualną koniecznością akcji ratowniczej gdyby coś się wydarzyło. Co ciekawe, dwa lata później nie robili takich problemów gdy belgijski żeglarz Willy de Roos SAMOTNIE przeszedł North-West Passage. Kapitan Bogucki wyruszył z Gdańska 03 lipca 1975. Późno jak na plan przejscia przez NW Passage. Podjął decyzję o żegludze tak daleko jak się da licząc na to, że jak już pojawi się na kanadyjskich wodach dostanie zgodę na dalszą żeglugę. Dotarł do Resolute i tam musiał zawrócić gdyż Kanadyjczycy zdania nie zmienili. Odwrót nie oznacza porażki. Kapitan Bogucki podejmuje decyzję o żegludze do Thule na Grenlandii, gdzie jest pierwszym jachtem żaglowym. 76*33`N 068*53`W Cd. historii w komentarzach
Załoga "Gedanii" podczas wyprawy: Dariusz Bogucki - Kapitan Ludwik Balcer - I oficer, ekologia Jerzy Jaszczuk - II oficer, żagle i liny Zdzisław Rawicki - III oficer, maszyna Wojciech Wierzbicki - IV oficer, radio Edward Zimmermann - załoga, zaopatrzenie Eugeniusz Moczydłowski - załoga Marian Wasilewski - załoga Andrzej Puto - załoga
Zima, do sezonu jeszcze chwila. Przeglądając internet i znany portal zakupowy znalazłem taką pamiątkę 😀⛵ Medal wydany z okazji wyprawy Kapitana Dariusza Boguckiego do obu Ameryk. Pierwotnie miała to być wyprawa dookoła obu Ameryk, jednak kanadyjskie władze nie wydały zgody na wejście jachtu na wody terytorialne pod pretekstem rzekomych problemów z ewentualną koniecznością akcji ratowniczej gdyby coś się wydarzyło. Co ciekawe, dwa lata później nie robili takich problemów gdy belgijski żeglarz Willy de Roos SAMOTNIE przeszedł North-West Passage. Kapitan Bogucki wyruszył z Gdańska 03 lipca 1975. Późno jak na plan przejscia przez NW Passage. Podjął decyzję o żegludze tak daleko jak się da licząc na to, że jak już pojawi się na kanadyjskich wodach dostanie zgodę na dalszą żeglugę. Dotarł do Resolute i tam musiał zawrócić gdyż Kanadyjczycy zdania nie zmienili. Odwrót nie oznacza porażki. Kapitan Bogucki podejmuje decyzję o żegludze do Thule na Grenlandii, gdzie jest pierwszym jachtem żaglowym. 76*33`N 068*53`W Cd. historii w komentarzach
Załoga "Gedanii" podczas wyprawy: Dariusz Bogucki - Kapitan Ludwik Balcer - I oficer, ekologia Jerzy Jaszczuk - II oficer, żagle i liny Zdzisław Rawicki - III oficer, maszyna Wojciech Wierzbicki - IV oficer, radio Edward Zimmermann - załoga, zaopatrzenie Eugeniusz Moczydłowski - załoga Marian Wasilewski - załoga Andrzej Puto - załoga
W tym roku mamy dwa rejsy szkoleniowe, których celem jest wypływanie 100h na jachcie powyżej 20m wymaganych do uzyskania stopnia Kapitana Jachtowego – pierwszy jeszcze przed majówką:
21-28.10.2023 Gdynia – Gdzie wiatr pozwoli – Gdynia
Przed i podczas rejsu będzie realizowany intensywny program szkoleniowy. Uczy doświadczony instruktor Royal Yachting Association i IMO. W programie: Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu, Nawigacja Terestryczna, Nawigacja Klasyczna, Nawigacja Elektroniczna – choć Ci z Was którzy mnie znają to wiedzą, że ja cały czas powtarzam, że nawigacja jest jedna (realizowana różnymi środkami), Radiokomunikacja (w tym radio dalekiego zasięgu) i system GMDSS, Radar i AIS. Podczas wacht szykujcie się na intensywną praktykę (tak będzie praktyczne, zgodne z przepisami wykorzystanie nawigacji elektronicznej i ćwiczenia z radaru). Szkolenie prowadzimy według sprawdzonych programów Royal Yachting Association/Maritime and Coastguard Agency włączając w to procedury mostka na dużych jachtach komercyjnych. Jest to także idealna okazja dla uzupełnienia wiedzy dla tych, którzy myślą o samodzielnym prowadzeniu rejsów morskich czy rozpoczynają drogę ku certyfikacji RYA Yachtmaster Offshore. A co jeżeli zaczynasz lub wracasz do żeglarstwa po latach? Ten rejs jest również dla Ciebie!
Dodatkowo porozmawiamy o nawigacji elektronicznej z perspektywy prac nad wycofaniem map papierowych (poznacie jak się pracuje nad tym tematem w Royal Institute of Navigation). W trakcie rejsu będzie także działało radio dalekiego zasięgu (pasmo amatorskie). Będziecie się też mogli zapoznać z funkcjonowaniem sprzętu służącego żeglarzom ekspedycyjnym – ale też tym żeglującym po błękitnej wodzie i chcących mieć komplet aktualnych pomocy nawigacyjnych i prognoz pod ręką.
Zaczynamy się szkolić jeszcze przed rejsem podczas seminariów on-line i łącznie zamierzamy zrobić ponad 20h zajęć, w lekkostrawnych wieczorowych kawałkach. Idea tego programu szkoleniowego jest taka, żeby wyrównać wiedzę kandydatów na kapitanów do takiego poziomu, w którym kompetentnie i bez strachu będą w stanie prowadzić rejsy. Oprócz przygotowanego programu, pracujemy nad tymi zagadnieniami, które zgłosisz jako trudne dla Ciebie.
Trasa rejsu: Tam gdzie wiatr pozwoli (bo przecież bez sensu przetwarzać paliwo w hałas). Na Bałtyku Północnym jest kilka niezwykle ciekawych i niezbyt często odwiedzanych portów. W zasięgu oprócz portów Polskiego Wybrzeża mamy: Niemcy (Sassnitz, Peenemunde), Szwecję (Karlskrona, Kalmar, Visby), Danię (Bornholm), Łotwę (Lipawa). Oczywiście trasę wybierzemy w zależności od warunków hydro-meteorologicznych. Naszym podstawowym celem jest wypływanie ponad 100 godzin wymaganych na wyższe stopnie żeglarskie jednak pamiętaj, że pora rejsu jest taka, gdy sztorm może nas zmusić do dłuższego postoju.
Gwarancja wypływania 100h jak się domyślasz jest oczywiście niemożliwa. Gedania jak każdy statek ma swoje ograniczenia, kapitan ma ich jeszcze więcej – bo jest zobligowany przede wszystkim dbałością o bezpieczeństwo załogi i statku – nie będziemy więc pływać za wszelką cenę. Oczywiście zrobimy wszystko, żeby wypływać 100h i zwykle nam się to udawało. Gedania to dzielny jacht projektowany z myślą o rejsach ekspedycyjnych, więc nadaje się idealnie do pływania w trudniejszych warunkach, a więc jeżeli chcesz zmaksymalizować szanse wypływania 100h to właśnie Gedania powinna być Twoim wyborem.
Cena: 3600PLN plus składka (w gestii załogi) na jedzenie/paliwo/porty około 500PLN, którą rozliczycie po zakończeniu rejsu plus 50EUR kaucji zwrotnej.
Płatności można dokonać na kilka sposobów: 1. Cała wpłata czy 3600PLN w momencie zapisu. 2. Dwie raty 1800PLN w momencie zapisu i 1800PLN miesiąc później 3. Trzy raty 1300PLN w momencie zapisu, 1300PLN miesiąc później i 1200PLN kolejny miesiąc później
Otrzymasz fakturę VAT pamiętaj o podaniu danych również w opisie przelewu.