Czy może być lepszy jacht do uzyskania wymaganych przepisami 100h na jachcie powyżej 20m niż Gedania? Według mnie nie może. Nie martw się mam na to argumenty! Po pierwsze jest to jednostka doskonale wyposażona nawigacyjnie – i nie są to obiekty „muzealne” – ze wszystkiego się szkolimy, wszystkiego możecie używać. Po drugie, dzięki temu, że jest to szkuner nauczysz się bardzo dużo rzeczy przydatnych na dużych jednostkach czarterowych. Po trzecie jest to statek duży ale na tyle, żeby dało się nauczyć obsługi jednostki w tydzień. No i wreszcie super warunki hotelowe – które są o tyle ważne, że jeżeli chcesz zrobić 100h w tydzień, to będzie dużo pływania, a dużo pływania oznacza potrzebę sensownego wypoczynku. Dlatego właśnie Gedania.
W tym roku mamy dwa rejsy szkoleniowe, których celem jest wypływanie 100h na jachcie powyżej 20m wymaganych do uzyskania stopnia Kapitana Jachtowego.
Trasa rejsu wykrystalizuje się ostatecznie przed samym rejsem, bo skoro priorytetem jest dużo pływania, to musimy to robić na warunkach jakie podyktują wiatr i fale. W zasięgu mamy Kalmar i Gotlandię, Karlskronę, Bornholm, Polskie Wybrzeże Bałtyku, Penemunde i Sassnitz. Wybierzemy w zależności od warunków.
Gwarancja wypływania 100h jak się domyślasz jest oczywiście niemożliwa. Gedania jak każdy statek ma swoje ograniczenia, kapitan ma ich jeszcze więcej – bo jest zobligowany przede wszystkim dbałością o bezpieczeństwo załogi i statku – nie będziemy więc pływać za wszelką cenę. Oczywiście zrobimy wszystko, żeby wypływać 100h i zwykle nam się to udawało. Gedania to dzielny jacht projektowany z myślą o rejsach ekspedycyjnych, więc nadaje się idealnie do pływania w trudniejszych warunkach, a więc jeżeli chcesz zmaksymalizować szanse wypływania 100h to właśnie Gedania powinna być Twoim wyborem.
Rejs ma charakter szkoleniowy. Przed rejsem będziemy się spotykać on-line realizując program szkoleniowy oparty o metodykę Royal Yachting Association. Poznasz szereg zagadnień nawigacyjnych o których zapomina się, lub je rażąco upraszcza podczas szkolenia na JStM. Omówimy nawigację na wodach pływowych (nauczę cię liczyć pływy), nawigację elektroniczną, porozmawiamy o technikach nawigacji klasycznej, które będziemy stosować na pokładzie, poznasz radar jachtowy, morską meteorologię i te zagadnienia, o których mi powiecie, że czujecie się słabsi. W trakcie rejsu będzie także działało radio dalekiego zasięgu (pasmo amatorskie).
Cena: 740EUR plus składka w gestii załogi na jedzenie/paliwo/porty około 500PLN, którą rozliczycie po zakończeniu rejsu plus 50EUR kaucji zwrotnej.
Płatności można dokonać na kilka sposobów:
1. Cała wpłata czy 740EUR w momencie zapisu.
2. Dwie raty 380EUR w momencie zapisu i 380EUR miesiąc później
3. Trzy raty 300EUR w momencie zapisu, 250EUR miesiąc później i 250EUR kolejny miesiąc później
Otrzymasz fakturę VAT pamiętaj o podaniu danych również w opisie przelewu.