Kilo wody pod stopą

Rejs szkoleniowy na jachcie powyżej 20m (100h+) czerwiec 2021 na Gedanii

  • 18.03.2021 0953

9 dni na ekspedycyjnym szkunerze sztakslowym – brzmi dobrze? Podczas rejsu koncentrujemy się na wypływaniu jak największej liczby godzin oraz na intensywnym szkoleniu żeglarskim! Rejs przeznaczony jest głównie dla osób starających się o wyższe uprawnienia żeglarskie (a warto się pospieszyć bowiem chodzą słuchy o powrocie egzaminów na stopień Kapitana Jachtowego), ale także dla osób powracających do żeglarstwa lub dla kandydatów na Jachtowych Sterników Morskich, którzy myślą o samodzielnym prowadzeniu rejsów.

[elfsight_instagram_feed id=”4″]

Podczas rejsu będzie realizowany intensywny program szkoleniowy. Uczy doświadczony instruktor Royal Yachting Association i IMO. W programie: Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu, Nawigacja Terestryczna, Nawigacja Klasyczna, Nawigacja Elektroniczna – choć Ci z Was którzy mnie znają to wiedzą, że ja cały czas powtarzam, że jest nawigacja jest jedna (realizowana różnymi środkami), Radiokomunikacja (w tym radio dalekiego zasięgu) i system GMDSS, Radar i AIS. Codziennie będziemy analizować dostępne prognozy pogody i omawiać sposób podejmowania decyzji w oparciu o nie, ponieważ mojej ukochanej meteorologii nie może zabraknąć. Porozmawiamy także o żeglowaniu w trudnych warunkach, wiele patentów przećwiczymy. Wszystkie tematy są sprawdzone i wysoko oceniane przez absolwentów a więc warto!

Podczas wacht szykujcie się na intensywną praktykę. Szkolenie prowadzimy według sprawdzonych programów Royal Yachting Association/Maritime and Coastguard Agency włączając w to procedury mostka na dużych jachtach komercyjnych. Oczywiście nie tylko o świecie komercyjnym będzie mowa, tak naprawdę rejs jest idealną opcją uzupełnienia wiedzy dla wszystkich którzy chcą w sposób kompetentny prowadzić rejsy, a więc dla kandydatów na stopnie JStM i KJ. Będzie to także idealna okazja dla uzupełnienia wiedzy dla tych, którzy myślą o certyfikacji RYA Yachtmaster Offshore. Gedania jest także doskonałą jednostką do ćwiczenia tak zwanych „transferable skills” czyli umiejętności, które sprawdzą się nie tylko na dużym statku ale także na jachcie charterowym, który będziesz prowadzić samodzielnie.

Trasa rejsu: W zasięgu oprócz portów Polskiego Wybrzeża mamy: Niemcy (Sassnitz, Peenemunde), Szwecję (Karlskrona, Kalmar, Visby), Danię (Bornholm, a w dłuższych rejsach Kopenhagę), Łotwę (Lipawa), Estonię (Tallinn) czy nawet Finlandię (Helsinki). Oczywiście trasę wybierzemy w zależności od warunków hydro-meteorologicznych. Naszym podstawowym celem jest wypływanie ponad 100 godzin wymaganych na wyższe stopnie żeglarskie.

Termin: 21.06 – 30.06.2021 Gdynia – Gdzie się da jak najdalej – Gdynia
Dlaczego aż tyle dni skoro 100h da się wypływać w jakieś 4,5 doby? Właśnie dlatego, żeby nie robić tego w amoku, żeby się porządnie nauczyć. I przede wszystkim nie samym szkoleniem człowiek żyje – jesteś wszakże na urlopie i pewnie chcesz trochę odetchnąć? To właśnie dlatego 9 zamiast 7 dni. Ten margines daje nam także gwarancję, że nawet w przypadku konieczności przeczekania trudnych warunków wypływamy 100h.

Bezpieczeństwo COVIDowe. Przed rejsem poproszę Cię o izolowanie się, unikanie zgromadzeń, po prostu o zachowanie zdrowego rozsądku, to trochę takie przygotowanie jak do misji kosmicznej. Przed samym zaś rejsem wszyscy solidarnie badamy się szybkim testem (to ten tańszy wymaz). To wszystko jest po to, żebyśmy na rejsie mogli odetchnąć i nie obawiać się siebie nawzajem. W przypadku wykrycia COVID jesteśmy ubezpieczeni od kosztów rezygnacji ze szkolenia zwracasz się więc bezpośrednio do ubezpieczyciela. Ubezpieczona jest cała kwota (poza składką na wyżywienie).

Rejs wyprzedany zapraszamy w sierpniu.