Kilo wody pod stopą

Tall Ships Races 2013

  • 13.05.2013 1225

Największa żeglarska impreza 2013 roku. Nie może Cię tam zabraknąć. Tysiące żeglarzy z całego świata, najpiękniejsze porty Bałtyku, żaglowce, szanty, niepowtarzalny klimat i wspaniała zabawa. Tall Ship Races to niezwykłe regaty. Ich historia sięga 1938, kiedy to w Sztokholmie odbył się pierwszy zlot żaglowców w tym „Daru Pomorza”. Udział w tym wydarzeniu to znacznie więcej niż zwyczajny rejs morski. To możliwość oglądania majestatycznych żaglowców pod pełnymi żaglami, ścigania się na jachtach z duszą. Geographica Expeditions niestety będzie wtedy zarabiać na kolejny urlop ale Wy możecie popłynąć z doświadczonym i przesympatycznym kapitanem Maciejem Małagockim! Dla osób poniżej 25 lat ZNIŻKA!

W cenie jest:
Opieka kapitana, miejsce na jachcie, paliwo, gaz, woda, ubezpieczenie NNW i KL, plus udział w regatach (jeśli dotyczy danego etapu). Każdy uczestnik rejsu otrzymuje dodatkowo żeglarski gadżet – niespodziankę.

Opłaty dodatkowe:
Kasa jachtowa, czyli składka na wyżywienie (w tym kapitana) 6 ?/ dziennie + postoje w portach, które nie obejmują The Tall Ships Races 2013 – 50 ? /na cały pobyt.

Dojazd:
na miejsce zbiórki i powrót we własnym zakresie. Kapitan Maciej oferuje pomoc w organizacji transportu, o ile uczestnicy wyrażą zainteresowanie.

Przypominamy o zabraniu ważnego paszportu lub dowodu osobistego.
Przydatne mogą być również książeczka żeglarska, patent, karta pływacka lub oświadczenia o umiejętności pływania, badania lekarskie (najlepiej wpisane do książeczki żeglarskiej) lub europejska karta zdrowia z NFZ. Sztormiak, śpiwór (na jachcie są koce i poszewki) i kieszonkowe również mogą się przydać.

Jacht:
„Legia”
to prawie piętnastometrowy owiany historią, drewniany kecz (typ: Wer ? nie Opal!). Dla niewtajemniczonych oznacza to że ma dwa maszty i trzy żagle, a koło sterowe umieszczone jest przed bezanmasztem, czyli tym niższym. Powierzchnia podstawowego ożaglowania wynosi 80 metrów kwadratowych, Taki jacht świetnie się sprawdza nawet podczas jesiennych rejsów morskich na Bałtyku czy Morzu Północnym. Postawiony wówczas fok i bezan dają komfort żeglowania w trudniejszych warunkach.
Jednostka wyposażona została też w potężny silnik o mocy 100 koni mechanicznych, a pod pokładem szkutnicy zapewnili dużo miejsca w pięciu dwu osobowych kabinach, kambuz (który bardziej podobny jest do kuchni, niż do kambuzów na innych jachtach), kingston (toaleta), wygodną mesę czyli jadalnię i bardzo dobrze wyposażoną kabinę
nawigacyjną. Największą jednak zaletą tego jachtu jest tzw. „buda” nad kokpitem (miejsce pełnienia wacht przez żeglarzy, a w portach centrum życia towarzyskiego). Osłania ona przed bryzgami fal, deszczem i podmuchami wiatru, więc niegroźny tam ni deszcz i chlapanie…

Jacht: s/y LEGIA

Nr rej: PZ-93
Długość: 14,33m
Szerokość: 3,68m
Zanurzenie: 1,85m
Typ ożaglowania: kecz
Pow. ożaglowania: 80m2

Etapy:

  1. Gdynia – Bornholm – Kopenhaga – Aarhus 29. 06-05.07.2013 (900zł)
  2. Aarhus – Helsinki 05.07-18.07.2013 (2500zł / 2200*) TSR 2013 Race One
  3. Helsinki – Ventspils – Talin – Riga 18.07-26.07.2013 (1800zł / 1600*) Cruise-in-Company
  4. Riga – Szczecin 26.07-06.08.2013 (2300zł / 2100*) TSR 2013 Race Two
  5. Szczecin – Świnoujście – porty polskiego wybrzeża (lub Bornholmu) – Gdynia 06.08-10.08.2013 (700zł)

Osoby z patentem sternika jachtowego na wszystkie etapy TSR 2013 100pln mniej.

[contact-form-7 id=”833″ title=”Rezerwacja rejsu: TSR 2013″]

Autor: Maciej MałagockiNa rejs zapraszał: +Maciej Małagocki
Z zawodu nauczyciel historii. Z pasji żeglarz i instruktor żeglarstwa. Kapitan jachtowy z długoletnim stażem.

Znajdziesz go tu: szerokihoryzont.com.pl